El Consell Comarcal presenta la cartografia d’una ruta de 343 km dividida en sis etapes.
El Consell Comarcal va presentar el mapa cartogràfic de la Ruta de Gravel del Vallès Oriental, un nou producte turístic que vol atraure les persones aficionades al cicloturisme.
La Ruta de Gravel del Vallès Oriental es presenta com una proposta pensada per a persones amb experiència en ciclisme, que vulguin descobrir paisatges diversos i exigents. La combinació de bon clima durant tot l’any i la facilitat d’accés des de Granollers en fan una opció atractiva per a la pràctica del cicloturisme.
El recorregut inclou trams amb desnivells pronunciats i certa dificultat tècnica, fet que la converteix en una ruta idònia per a ciclistes amb bon nivell físic.
La ruta està estructurada en sis etapes, amb una durada mitjana estimada de 3 a 4 hores diàries -sense comptar parades-, i suma un total de 343 km amb un desnivell acumulat mitjà de 1.213 metres.
Etapa 1 Granollers – Santa Maria de Palautordera
Distància: 54 km Desnivell positiu: 811 m Desnivell negatiu: 751 m
Etapa 2 Etapa circular a Santa Maria de Palautordera
Distància: 50 Km Desnivell positiu: 944 m Desnivell negatiu: 948 m
Etapa 3 Santa Maria de Palautordera - Montseny
Distància: 65 km Desnivell positiu: 1.871 m Desnivell negatiu: 1.557 m
Etapa 4 Montseny – La Garriga
Distància: 39,2 km Desnivell positiu: 1.425 m Desnivell negatiu: 1.714 m
Etapa 5 La Garriga – Caldes de Montbui
Distància: 65 km Desnivell positiu: 1.137 m Desnivell negatiu: 1.178 m
Etapa 6 Caldes de Montbui - Granollers
Distància: 70,1 km Desnivell positiu: 1.165 m Desnivell negatiu: 1.225 m