Preguntes freqüents en l'àmbit del consum

Última revisió 29-04-2020 12:10
29/04/2020

Guia per resoldre dubtes de les persones consumidores sobre qüestions relacionades amb la crisi del coronavirus.

La Xarxa Local de Consum, que agrupa a 312 serveis públics de consum de la província de Barcelona, ha creat un grup de persones expertes amb la intenció de donar resposta a les qüestions més habituals que arriben, aquests dies, a les seves oficines.

Aquest grup de treball ha elaborat una guia, organitzada per temàtiques, que es manté en constant revisió i que es va actualitzar, per darrer cop, ahir 28 d’abril.

El document pretén ser una guia d’ajuda per resoldre aquells dubtes que apareixen en la interpretació de la normativa aprovada pel Govern de l’Estat i el Govern de la Generalitat per tal de fer front a la Covid-19 i les possibles afectacions a les persones consumidores.

Podeu accedir al document a través d'aquest enllaç: Preguntes i respostes sobre les afectacions a les persones consumidores degudes a les normatives aprovades en relació a la Covid-19

La guia recull, entre moltes altres, les afectacions relacionades amb els serveis de subministrament (aigua, llum, gas, telefonia), hipoteques i lloguers, transport aeri i viatges, pagament de quotes (serveis educatius, empreses, entitats), jocs en línia, serveis funeraris o venda de productes sanitaris.

Així mateix, us recordem que per a consultes i quotes sobre consum l’Ajuntament té a la vostra disposició l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de la Garriga, que aquests dies funciona de manera telemàtica.

Més informació sobre els horaris i les vies de contacte amb l’OMIC aquí.