L'adaptació del clàssic de Núria Albó arriba als cinemes divendres i l'Alhambra programa una sessió especial per diumenge.
Tanit, escrita i dirigida per Pep Garrido i protagonitzada per Dolça Salvans, porta al cinema una de les novel·les juvenils més estimades de la literatura catalana, el relat homònim de Núria Albó, guardonat amb el premi Vaixell de Vapor el 1984 i llegit per generacions de lectors.
Explica la història de la petita Tanit, que, al bell mig del Montseny, campa per on vol perquè no hi té més remei: un embaràs de risc obliga la seva mare a fer repòs. Un dia, tot buscant el seu gos Xuc pel bosc, es topa amb l'àvia Perona, una vella rondinaire que viu aïllada i a qui tothom pren per bruixa. La Tanit és convertirà en la seva aprenent mentre un fet inesperat sacseja el seu món i l’obliga a fer-se gran abans d’hora.
Es tracta d'un film familiar que preserva la gran virtut del conte de Núria Albó: la voluntat de no infantilitzar els espectadors més joves, de tractar- los com a una audiència competent i sensible.
La pel·lícula s'estrena en cinemes aquest divendres i diumenge l'Alhambra ha preparat una sessió especial amb la projecció del mateix i un col·loqui posterior amb Núria Albó i part de l'equio artístic.