Es presenta el grau d'assoliment del decàleg dels 100 primers dies de govern

Última revisió 25-09-2023 15:21
25/09/2023

S’han realitzat vuit de les 10 accions de govern que es volien dur a terme a l’inici de mandat i les altres dues estan en vies de resoldre’s.

El dia 29 de juny, l’endemà del ple que va donar compte del cartipàs municipal, l'alcaldessa, Meritxell Budó, i el segon tinent d'alcalde, Àlex Valiente, van presentar les 10 accions de govern que es volien assolir en els 100 primers dies de mandat.

Passats aquests 100 dies, el 25 de setembre, l’equip de govern ha presentat el grau d’assoliment d’aquests 10 objectius, en què s’han complert vuit dels punts, quedant-ne dos en vies de resoldre’s (l'ascensor de la Sínia i la climatització de Can Luna).

“Ens hagués agradat assolir el 100 % dels objectius, però cal fer un exercici de sinceritat i no podíem donar per resolt tot, malgrat el que queda està en vies de resoldre’s amb un horitzó immediat”

Meritxell Budó 

L'alcaldessa, Mertixell Budó, també ha remarcat que, a banda del decàleg, “s’ha fet molta més feina del dia a dia: assumptes que estaven retardats, atenció per recuperar el diàleg entre Ajuntament i ciutadania, treball intern i de diagnosi per saber l’estat de cada àrea i de les finances municipals...”.

Álex Valiente, segon tinent d’alcalde, ha remarcat que són “un govern ambiciós, que podria haver presentat un decàleg de fàcil compliment”. Malgrat això, “hem treballat perquè volíem assumir aquest risc”, una actitud que “marca les línies d’aquests quatre anys”, ha afegit.

El decàleg

1. RECUPERAR LA SALA DE PLENS

Des del maig de 2021, els plens municipals es feien a Can Luna, per poder mantenir les distàncies durant la pandèmia de COVID-19. El nou equip de govern va voler recuperar la sala de plens de l’ajuntament, d’una banda, com a sala polivalent per tal de celebrar reunions, actes i les sessions plenàries, i de l’altra, per alliberar Can Luna i posar-lo a disposició de les entitats.

El ple del mes de juliol ja es va fer novament a la sala de plens de la casa consistorial, després de fer les reformes pertinents per tornar a habilitar l’espai amb un sistema de vídeo-actes, instal·lar el mobiliari corresponent a les funcions del ple municipal i actualitzar-ne d'acord amb la imatge corporativa de l'Ajuntament.

2. ASCENSOR DE LA SÍNIA

L'ascensor de la Sínia es trobava avariat des de feia mesos per un problema de la placa base del sistema electrònic. Des de la regidoria de Via Pública, es van fer els contactes pertinents amb l'empresa encarregada del manteniment i amb la fàbrica responsable de les plaques base.

El 5 de juliol, l'ascensor ja tornava a estar en funcionament. Durant l’estiu s’han produït diverses avaries, fruit de l'escalfament de la placa i l’efecte de l’aigua. Per resoldre el manteniment i l'estat de la instal·lació amb la major celeritat possible, l'Ajuntament ha aprovat una inversió immediata de 15.000 € per modificar definitivament el sistema electrònic de l'ascensor.

3. AJUNTAMENT OBERT

Des de l'àrea d'Atenció i Serveis a les Persones, es va decidir recuperar el servei d'atenció presencial a l’OAC amb el sistema de torns, mantenint, tanmateix, la cita prèvia per aquelles persones que vulguin continuar fent ús d'aquest servei.

Així, tothom qui ho necessiti pot dirigir-se directament a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament per rebre atenció immediata a l’hora de realitzar algun tràmit, fer consultes...

4. RECUPERAR LA FESTA MAJOR

Des de la regidoria de Cultura, es va encetar de manera urgent una remodelació d’algunes activitats i la inclusió d’altres, per redimensionar la Festa Major i plantejar una proposta que contemplés una tercera nit de Festa Major.

La celebració d’enguany va comptar amb tres jornades de concerts a l’Espai Nits la Doma, els dies 27, 28 i 29 de juliol. A més, també es va ampliar la programació de la festa per afegir diverses activitats per tots els públics.

5. BRIGADA EXPRÉS

Per tal de resoldre de forma ràpida i eficient les mancances i actuacions de caràcter urgent que afecten l'estat de la via pública de la Garriga, s’ha creat una brigada exprés, per actuar de forma immediata en el manteniment de carrers, places i parcs.

Des de la regidoria de Via pública s'han iniciat els tràmits pertinents per sumar més personal a l’equip i disposar, així, d'una brigada dimensionada a les necessitats actuals de la via pública. La brigada exprés s'ha constituït amb dos equips i amb l'ajuda d'una empresa externa que completen un servei fix d'intervenció immediata a la via pública.

6. CLIMATITZAR CAN LUNA

Entre les reformes que requerien d'una intervenció immediata s'incloïa la climatització de l'espai polivalent de Can Luna. Aquesta infraestructura no es trobava correctament instal·lada, malgrat que es disposava dels materials i recursos a tal efecte. En aquest sentit, s'ha fet els tràmits pertinents per iniciar els treballs per completar la climatització de l'espai.

Partint d'un problema estructural, s’ha previst totes les opcions per garantir una bona climatització de Can Luna quan arribi l'hivern. En l'actualitat s’està treballant per solucionar-ho com més aviat millor.

7. INTENSIFICAR EL MANTENIMENT DELS EQUIPAMENTS ESPORTIUS

Des de la regidoria d'Esports, s'ha realitzat un seguit de millores i actualitzacions que s'han anat aplicant al llarg de l'estiu per tal de coincidir amb l'inici de temporada.

S’han fet millores en vestuaris i altres espais i s’ha incrementat la neteja per tal d’oferir unes instal·lacions adequades a la pràctica esportiva de clubs, entitats i esportistes de la Garriga (s’han canviat portes, s’han fet repintats, s’han realitzat reformes en lavabos, i s’han netejat pistes, entre altres actuacions).

8. SEGUIMENT DE LES EMPRESES DE MANTENIMENT I VERD URBÀ

Després de fer una diagnosi de la situació actual i real de l'estat de la via pública i del verd urbà, cada setmana s’han celebrat reunions amb les empreses que s’encarreguen del manteniment de carrers i places i amb les que s’encarreguen del verd urbà i els parcs, per tal de garantir el correcte compliment dels contractes i fer un seguiment exhaustiu de les tasques que duen a terme.

9. REUNIONS AMB ELS BARRIS

La primera tongada de reunions amb els barris de la Garriga va tenir com a objectiu explicar la proposta inicial del Pla d’Actuació Municipal a la ciutadania i recollir-ne aportacions per complementar el text inicial.

La regidoria de Participació Ciutadana i Barris ha iniciat, paral·lelament, un estudi de les necessitats característiques de les principals zones del municipi. A més, s’està treballant en la redacció d'un Pla de Barris i, pròximament, començaran reunions periòdiques amb els veïnats.

10. REDACCIÓ DEL PAM

Fins a finals del mes de setembre, s’han estat recollint les aportacions de la ciutadania per tal de complementar el document del Pla d’Actuació Municipal del mandat 2023-27, el full de ruta que marcarà les línies d’actuació de l’equip de govern de l’Ajuntament de la Garriga.

Un cop treballades i valorades les propostes ciutadanes, es procedirà a la redacció definitiva i presentació del PAM.

Documents adjunts