El Reglament d'ús de la marca col·lectiva Botifarra de la Garriga, en marxa

Última revisió 24-04-2024 20:02
25/04/2024

El ple aprova inicialment el conjunt de normes que tenen com a finalitat regular i garantir el bon ús de la marca.

El ple del mes d’abril de l’Ajuntament de la Garriga ha aprovat inicialment el Reglament d'ús de la marca col·lectiva "Botifarra de la Garriga", el conjunt de normes que tenen com a finalitat regular i garantir el bon ús de la marca, establint, entre altres aspectes, la zona d’elaboració, característiques i comercialització del producte.

Així, el text, que ja compta amb l’aprovació de l’Oficina de Patents i Marques, determina que el producte ha d’estar elaborat, transformat i embotit dins del territori del municipi de la Garriga. També estableix la composició tant de la botifarra crua com de la cuita. A més, explica que ha de ser comercialitzada amb el logotip de la marca.

Álex Valiente, regidor de Promoció Econòmica i Comerç, ha recordat que la marca ha de ser "l'acompanyament del producte entre Fira de la Botifarra i Fira de la Botifarra. La marca posa en valor el producte de la Garriga i estableix els requisits que cal que acompleixi, aspectes que volem treballar amb cansaladeries i restauració i perquè es conegui fora de la Garriga".

Tant 100 % la Garriga com ERC han votat a favor de la mesura. En aquest sentit, Meritxell Catalan, d'Esquerra, ha remarcat que la marca "ha de ser una de les eines per posar al centre de la gastronomia el nostre producte estrella".

Per part de la CUP, que ha votat en contra del punt, Francesc Boixader ha considerat el reglament "correcte", però ha trobat a faltar que fos "més exigent i que garantís l'origen de la materia prima per assegurar que no vingui de macrogranges o grans explotacions ramaderes. Estem perdent l'oportunitat de lluitar contra macronegocis insostenibles i de treballar pel nostre entorn".

L'alcaldessa, Meritxell Budó, ha remarcat que "la majoria de cansaladeries utilitzen un porc d'altíssima qualitat".

Ordenança sobre publicitat al programa de Festa Major

La sessió plenària d’aquest dimecres també ha servit per aprovar la nova Ordenança municipal P10, reguladora del preu públic pels serveis de publicitat a través del llibret de programació de la Festa Major.

Els preus públics per l’emissió de publicitat a través d’aquesta publicació aniran dels 66,55 € fins als 302,50 €, segons el format i espai que ocupi.

La normativa també estableix que quedaran exemptes del preu públic les entitats benèfiques o benefico docents i les entitats culturals i cíviques inscrites al Registre municipal d’entitats.

Segons ha explicat el regidor de Cultura, Xavier Gotanegra, els guanys obtinguts s'invertiran en la programació de la Festa Major "per oferir una millor proposta per e les garriguenques i garriguencs".

Mentre que 100 % la Garriga i ERC han votat a favor del punt, la CUP s'ha abstingut argumentant que "un llibret amb dos terços de publicitat és un malbaratament de paper". Francesc Boixader ha afegit que "potser es podrien trobar altres opcions perquè els negocis col·laborin amb la festa sense malbaratar tant paper".

D’altra banda, s’ha aprovat una nova incorporació de romanent de tresoreria, en aquest cas de 80.900 €, que es destinaran principalment al servei d’atenció domiciliària del Consell Comarcal del Vallès Oriental, a despeses de gestoria i a Corpus, entre altres.