Eines telemàtiques per a la comunicació ciutadana

Última revisió 26-03-2018 09:42
26/03/2018

Seguint els principis de transparència, bon govern i participació, l’Ajuntament segueix treballant per facilitar, encara més, la comunicació amb la ciutadania. Per aconseguir aquest objectiu el consistori ha impulsat nous mecanismes de comunicació que permeten la relació amb els veïns i veïnes i que, preferentment, promouen l’ús d’instruments electrònics.

Amb tot, el consistori vetlla per complir les noves lleis administratives que aposten per una administració pública íntegrament electrònica, interconnectada, que no usi paper i que faciliti les relacions electròniques amb la població i les empreses. És per això que l’Ajuntament posa a l’abast de tothom les facilitats perquè aquesta comunicació sigui possible.

Tràmits virtuals

Si bé fins fa un temps els tràmits amb l’Ajuntament calia fer-los de manera presencial, des de ja fa uns mesos també poden fer-se virtualment. Els ciutadans i les ciutadanes tenen a la seva disposició el sistema IdCAT Mòbil, a través del qual poden realitzar tràmits des de qualsevol tauleta, ordinador o telèfon mòbil. Per gaudir dels avantatges d’aquest sistema només cal donar-se d’alta al portal http://idcatmobil.cat, que no requereix descarregar cap programari específic ni recordar cap contrasenya. Alhora, poden fer moltes de les gestions entrant a la Seu electrònica del web municipal.

En el cas de les empreses o entitats jurídiques, la Llei de procediment administratiu estableix que la relació electrònica passa a ser obligatòria i que, per tant, cal que disposin d’un certificat digital.

OAC

A més de les noves eines virtuals, però, des de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) s’ofereix acompanyament i assessorament per a fer tots els tràmits i gestions que es necessitin. L’OAC es troba a l’entrada del consistori i brinda un tracta totalment personalitzat a les persones que s’hi adrecen.

Documents adjunts

Et pot interessar